Tis Twitter op en top. Maar is het nu om te vertellen wat je aan het doen bent (net als bij MSN, Facebook en Hyves) of is het meer dan dat. Ik denk bijvoorbeeld bij Twitter meer aan een groeps-sms waarmee ik en mijn vrienden op elkaar reageren maar TwitterAdvertising en Twitter Marketing bewerkstelligen toch wat anders..
Bij Lifehacking.nl schreven ze een mooi stukje over het hoe en wat van Twittert. Termen als Twittersearch, Direct Message en MR Tweet zijn geen jibberisch meer als u dees stukste tot u neemt.
Twitterific!
Twitter is een gratis dienst die sinds 2006 wereldwijd door miljoenen mensen wordt gebruikt. Het succes van Twitter zit hem in de eenvoud. Je typt gewoonweg in wat je op het moment bezig houdt. Andere mensen kunnen, tenzij je je Twitter account afschermt, ervoor kiezen jou te volgen (Twitter noemt dit follow) en zo eenvoudig jouw tekst meelezen.
Twitter stelt de vraag “What are you doing?” ofwel “Wat ben je aan het doen?”. Hierop kun je in een kort bericht van maximaal 140 karakters antwoord geven. Een dergelijke post op Twitter noemt men een tweet. De inhoud van tweets varieert van (wereld)nieuws tot kleine persoonlijke updates.
Door vrienden, familie en collega’s te volgen leer je een andere kant van deze mensen kennen (en zij van jou). Ook zetten mensen die je volgt je op het spoor van filmpjes, artikelen, nieuws en weer andere interessante mensen. Als je net begint met Twitter kun je ervoor kiezen om...........Klik hier voor de rest van het stuk van Lifehacking.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten